Cookies aneb reklamy na míru
Často lidé nechápou to, proč když si prohlíží nějaký produkt na internetu se jim poté zobrazují podobné nabídky na všech jiných internetových stránkách. V lidech poté vznikají paranoie, že je pravděpodobně jejich elektronické zařízení odposlouchávají. Ovšem tahle strategie má mnohem jednodušší princip a nemusíme se bát, že by nás někdo v uvozovkách špehoval. Všechno, co se v této spojitosti děje, je spojeno s jednoduchou věcí a tou je marketing. Takzvané cookies, které tohle způsobují, jsou odvětvím marketingu, kterému pomáhají lépe fungovat. Společně si teď pojďme vysvětlit to, jak vlastně takové cookies fungují.
Jak si můžete jednoduše všimnout, když navštívíte jakýkoliv internetový portál, který nabízí nějaké služby či produkty vždy na začátku musíte potvrdit vstup na stránku tímto vstupem potvrzujete i takzvané cookies. V tomto případě se nejedná o doslovný překlad z angličtiny v podobě sušenek, ale o marketingový způsob, jak zboží nabízet lidem podle jejich představ. Funguje to naprosto jednoduše. Pokud se díváte například na nějaký produkt, budeme se bavit například o kolech, tak se vám poté budou všude jinde zobrazovat kola, nebo něco s nimi společného. Tohle může například nastat i v případě, kdy začnete používat hlasové vyhledávání. Kdy zmíníte nějaké slovo víckrát a poté se vám bude zmiňovat.
Otázkou často také bývá to, proč když vyhledáváte něco na svém mobilním telefonu, tak se vám to poté zobrazuje například i na vašem notebooku. Opět je to naprosto jednoduchý princip. Jednou z variant je například to, že jste na obou zařízeních připojené na stejné internetové síti, proto jsou tyto sítě a zařízení propojené. Další variantou je potom to, že máte na obou zařízeních přihlášen stejný Google účet a poté to funguje na stejný princip, vyhledávání máte opět propojené.